onsdag 29 januari 2014

Koh Chang

Sista stoppet på semestern, en vecka i solen i Thailand för att bara ta det lungt efter en vecka med mycket nya upplevelser och intryck i Vietnam. Vädret var OK i Vietnam trots att vi valde norra delen av landet, ungefär som svensk sommar fast utan regn men inte riktigt så varmt som man hoppas på och mest moln.

Nu har vi varit nästan en vecka i Thailand och det är som man kan vänta sig vid den här tiden på året, sol och 30 grader, varje dag. Det har blivit precis så lugna dagar som det var tänkt, t.o.m. lite för lugnt. Eftersom jag har svårt att bara ligga still hela dagarna hade jag tänkt trappa upp träningen igen efter ett par lugnare veckor, nu med lite rejälare morgonpass och lite oftare, men så har det inte riktigt blivit.

Det började bra med lite barfotolöpning på stranden redan när vi kom hit i fredags, sen blev det ett långpass på lördagen på den enda vägen som finns på ön, 22 km med stekande sol mot slutet. Så långt bra men sen var det stopp, i söndags mer eller mindre knäckte jag "ringtån" på vänsterfoten när jag gick på stranden, en halvt dold gammal stock, täckt av sand, låg i vägen. Resulterde i en helblå tå, haltande och ingen löpning på måndagen. I går testade jag ett morgonpass igen och det gick bra, t.o.m. på den kuperade delan av vägen, kände inte av tån i nedförsbackarna ens. Allt bra igen...eller?

Inte riktigt så, på eftermiddagen hoppade jag med i en beach volley match som spelas varje dag i solnedgången framför vår bungalow. Riktigt kul var det, ändå tills jag trampade foten riktigt hårt i en annans fot, kände hur det knakade till och det var vänsterfoten igen. Kändes OK efter det i går, men i dag har foten svulnat upp rejält. Inget känns trasigt men foten är rund så nu blir det nog vila några dagar.

Två smällar på 3 dagar på samma fot, tydligen farligt med semester, elller är det kanske meningen att man skall ta det lugnt och vila då?


Långlördag på Koh Chang
Gott om depåstopp utmed vägen
Lite mera kuperade vägar norrut på ön... 
...med fin utsikt mot vår bungalow på stranden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar