tisdag 30 juli 2013

Rykande färska

Insåg för ett tag sedan att jag behövde nya skor inför UTMB. Mina favoriter, 2 par Salomon S-Lab XT 4 Wings, har hunnit med lite väl många mil på ett drygt år. Lite halvpanik, man måste ju hinna testa och springa in lite lagom innan det är dags.

Vill prova både Salomons Sense och Sense Ultra men efter att ha läst en del så insåg jag att det skulle vara lite väl vågat på 17 mil i bergen, man är ju knappast lika lättfotad som Killian efter en massa mil och timmar därute. Lite mer dämpning behövs nog. Vill prova någon Inov8 sko också, men inte testa ett helt nytt märke för min del så nära inpå. Återstod bara att köpa ett par XT 5, efterföljaren till 4'an. Skulle nätshoppa för en vecka sedan, men hittade inte min storlek på Wiggle eller andra ställen, bara hos Salomon, men... Salomon levererar med DHL till dörren och vi skulle inte vara hemma så det blev att vänta en vecka.

I lördags kväll skulle jag beställa, det första jag ser på Salomons hemsida är att dom släppt nya S-Lab skor, nu fanns en XT 6'a också, ibland har man tur. Den skulle komma till hyllorna i September men var släppt nu i veckan och fanns även hos Sportamore, det blev en snabb beställning där för en snabb leverans och enklare retur om storleken skulle vara fel. Blixstnabb service var det, skickades redan i söndags morse och i dag kom tomten på tidigt besök till ICA med ett par rykande färska röda skor.

Sitter som gjutna på foten, alla de små svagheterna på XT4'an verkar vara bortdesignade. I morgon bitti blir det en liten testtur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar