lördag 16 juni 2012

Black River Run - provlöp

I dag var det dags för den sista "officiella" provlöpningen av BRR banan innan tävlingen den 18 augusti. Det kommer nog bli några varv till för många av oss innan dess, men inte så planerat.

VLK hade klubbdag i dag så här mitt i sommaren, fast sommar och sommar kan man ju diskutera om det är. Lagom när jag skulle cykla iväg i morse började det regna och sen höll det på, nonstop, ända tills jag cyklade hem igen ungefär 6 timmar senare. Trots regn och bara 13 grader blev vi 12 stycken som sprang, vi var 4 som körde 2 hela varv, resten kortade av lite.
Det var inget solsken när vi spang så det får bli lite i bloggen istället.
Efter löpning 3 timmar i regnet passade det perfekt med lite bastu i VIK stugan. Efter bastun skulle vi grilla vid stugan, men det regnade ju fortfarande. Då räddade Per och Marie dagen, det blev grillning på deras stora uteplats på Vega istället. TACK!!

I veckan har det också varit en hel del Black River Run. Daniel skickade ut press releaser till alla lokala media, det blev snabb reaktion på P4 Västmanland och Västerås Tidning. Jag blev uppringd av P4 och intervjuad i direktsändning i onsdags morse. Kerstin blev intervjuad av Västerås Tidning, vi får snart se i bladet vad det resulterar i.

I morgon blir det bergsträning igen, i Rocklundaskogen!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Bosse, vilken tid tänkte d träna??Ifall man kan få hänga på?
    MVH
    Micke Nilson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, jag är precis hemma efter dagens "bergspass" när jag läser detta, men det kommer fler tillfällen i sommar.

      Radera