måndag 14 maj 2012

Det kom ett lite paket...

... med DHL i dag. Förra veckan bestämde jag mig för vilken ny ryggsäck jag skulle satsa på inför Trail Ticino och UTMB. Det fick bli Salomons värsting, den som alla svenskar verkade ha haft på UTMB förra året.
Var ut till Outdoor Experten i onsdags för att kolla och prova, dom hade ett ex av den mindre 5 liters varianten, som är för liten, men som var bra att kunna kolla in. Däremot fick jag det oroande beskedet att dom var slut i hela Europa, skulle troligen inte få hem fler förrän i höst, suck.

Bara att åka hem och ge sig ut på nätet, men det räckte att gå till Salomons sida, inga problem där, det fanns i lager med leverans inom 3 dagar, kunde t.o.m. fått den på en dag om man betalt för frakten, nu var det gratis. Funkade precis som det skulle så i dag kom det ett litet paket med en Salomon Advanced Skin S-LAB 12 Set. Varför skall Salomon ha så komplicerade namn?

Nu är nog all utrustning på plats förutom lite småsaker, tur att det är långhelg på gång, man blir ju otålig att pröva. Och så blir det inspirationsfilm också, Salomon skickade med en "reklam-DVD" med titeln "2011, Kilian's Season, his quest and his races". Blir lite bergsfilm med mycket Salomonutrustning i bild till helgen misstänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar