lördag 3 december 2011

En vecka senare

För en vecka sedan var man i full gång under Bislett. I denna stund förra lördagen hade 7 h just passerats och ca 65 km var avklarade. Farten var fortfarande god, allt kändes bra, nu var det ju bara 17 h kvar. Snart dags att vända riktning efter 1/3. Men det blev som sagt var värre framåt natten...

Så här en vecka efteråt känns kroppen rätt bra, lite ömhet på några ställen i benen bara. Det var blivit en välbehövlig vilovecka, bara cykel ToR till jobbet om dagarna, 1 mil per dag, och en lugn joggrunda i torsdags på en knapp mil i lågfart. Det blir nog en till i morgon.

Upptäckte att man visst blivit lite kändis i Norge. Olav Engen har lagt upp en kul intro på Kondis till min och Lailas bloggar. Synd bara att jag inte hade mitt mål uppnått, men det får man ta.

Sitter här och undrar vart vintern blivit av i år, det är 4 grader plus och ösregnar, men rätt vad det är slår den väl till med snö och kyla. Å andra sidan är jag nästan lite sugen på en testrunda, jag smet nämligen iväg till Outdoor Experten på eftermiddagen och fyndade en jacka som jag tror skall palla UTMB. Haglöfs Endo Jacket , "GorTex för högpulsaktiviteter". Kul att Haglöfs valt att göra den i VLK's färger ;-)

På tal om UTMB, nu är det nära, 13 dagar närmare bestämt tills anmälan öppnar. Börjar kännas lite pirrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar