måndag 22 augusti 2011

Skövde igen

Nu är det snart dags att se om man har blivit något klokare på 1 år, i varje fall när det gäller att klara ett ultralopp. Även om jag får vara jättenöjd med 24 h premiären förra året, 17 mil och 2:a i RM, så fanns det mycket som kunde gjorts bättre. Framförallt så gick det lite för fort i början de första 4 timmarna, om man nu kan kalla 6 min tempo för fort, men det var fortare än jag hade tänkt mig och det straffar sig alltid senare. Dessutom kom jag av mig i min rutin med gå-varv och småätanden alldeles för tidigt efter skyfallet vi fick över oss vid 21-tiden.

Nu är "matlådan" nästan färdigpackad igen, lite mera genomtänkt än förra gången, och en ny plan är bestämd för loppet. Vi får väl se hur länge det håller den här gången. Det tycks ju inte bli några problem med plötsliga skyfall enligt väderprognosen i varje fall, ser snarare ut att bli regn mest hela fredagen.

I morgon blir det några kilometers lättjogg och sen maximal vila i 2 dagar, det börjar kännas otåligt i kroppen efter så lite träning under flera dagar. Det får den vanliga effekten att man känner efter alla möjliga konstigeter lite här och var, lite "inför loppet hypokondri". Jag tror dom flesta löpare har känt av fenomenet.

På fredag och genom natten mot lördag får vi se hur det blir, det går antagligen att följa loppet på jogg.se om någon är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar