fredag 18 mars 2011

Höghöjdsträning...

...det har i varje fall blivit chansen att prova lite av det.


De sensate två dagarna har jag varit i Mexico på den rundresa i jobbet som jag är på just nu. Jag hade inte riktigt koll på det innan, men San Luis Potosi som jag är i just nu ligger på 1900 meters över havet, en ganska lagom höjd för höghöjdsträning. Nu lär ju inte två dagar vara så mycket, det är snarare två veckor som behövs för att det skall ge effekt, men lite effekt borde det ha, om inte annat så rent psykologiskt.

Så här några dagar innan maran är det inte så mycket träning som gäller, men det har fått bli ett par morgonpass på hotellets löpband. Springa ute är inte riktigt rätt läge här pga trafiken och även en viss risk för olika typer av brottslighet.

Det skall bli kul att se om man i varje fall kan inbilla sig att 2 dygns boende med lätt träning på 1900 meters höjd har en effekt när jag tävlar på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar