lördag 29 januari 2011

Snabba veckan

Det har blivit en väldigt snabb vecka för att vara mitt i vintern, i varje fall när det gäller träning. Det började egentligen redan förra helgen med ett ovanligt snabbt 3-mils pass med VLK-gänget, det kändes så bra så söndagens "korta" runda blev istället en snabbdistnas på 13 km i 4:28 tempo.

Veckan fortsatte i samma anda, efter att jag provat ett morgonpass i friidrottshallen förra veckan blev det nu 3 x friidrottshallen den här veckan, 2 morgonpass och en torsdagskväll med VSOK. Inne i hallen är det svårt att springa lugnt allt för länge, har blivit en vana att köra intervall, nu blev det fartlek på morgonpassen och VSOK klämde till med ett Coopertest. Det blev 3 km på 11.09 för min del, rätt OK med tanke på att det egetligen inte är snabbhet som gäller längre.

På VLK-passet i tisdags var det löpteknik med Markus Stålbom, det brukar vara rätt lugnt med mycket instruktioner och lite korta övningar, men nu blev det 12 x 450 m snabba intervaller efter löptekniken, är det en dnabb vecka så är det!

I dag blev det avslut på träningsveckan i samma anda, nytt VLK långpass som blev 30K för min del, i dag ännu snabbre än förra lördagen 5:04 tempo i snitt med 2K på slutet i min mara-fart på 4.15. I morgon får det allt bli en vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar