tisdag 30 november 2010

300 mil

Tisdagsträningen med VLK mitt i istidskylan fick bli lite extra lång för min del i dag, det kändes nästan lite nödvändigt att försöka få till ett pass på 19,5 km. Det är ju alltid bra att ha lite delmål med träningen, när man nu har gått och blivit lite löparnördig så blir det lätt så. När jag kom hem efter passet visade tempen -16 grader, det blev en passade avslutning på dagens istidspass.

Ett litet mål för året därmed avklarat redan den 30 November. Nu har det blivit 300 mil i löparskorna hittils i år, det hinner säker bli några till innan det är dags att fira nyår och börja om från 0 igen.

300 mil på 334 dagar, det blir ett snitt på 9 km om dagen räknat på alla dagar. Nu har jag inte sprungit riktigt alla dagar, däremot har det blivit mycket mera långa pass i år. Snittet per löppass ligger på 19,1 km under året.

Förra året kom jag upp i 286 mil på hela året, det hinner nog bli 25-30 mil till i år, en ökning i år på runt 40 mil alltså. Med sikte på UTMB 2012 behöver det ökas ytterligare en bit, målet för 2011 får nog bli 365 mil (=1 mil om dagen) eller ännu hellre 400 mil. Vi får se, fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Vilken strålande summering. Grymt bra! Jag tror definitivt att du fixar 365 mil nästa år.

    SvaraRadera