torsdag 5 augusti 2010

Nystart på F&S

Det blev lite träning till i veckan i varje fall. När jag nu skulle vila från löpning några dagar passade jag på att göra en nystart på F&S Intensivpass i går. Perfekt träning för en löpare för att bygga upp allmänstyrka, smidighet, koordination, you name it!

Jag har mer eller mindre alltid jympat lite vid sidan av träningen, är ganska säker på att det är en starkt bidragande orsak till att jag i princip alltid varit skadefri under mina snart 40 år i löparskorna. Vi höll faktisk på en del redan i slutet på 70-talet med liknande jympa, flera år innan F&S var "uppfunnet", då var det som styrketräning för skidåkningen. När jag sen träffade Ann 1986 var det perfekt att gå med i F&S för lite jympa då och då, hon var aktiv där nästan från början. Har jympat till och från sen dess, mest på intensivpassen, men under våren blev det inget pga tidsbrist.
Nu har jag bestämt att jag skall försöka ta ett pass i veckan igen för att stärka kroppen, det lär behövas också det inför UTMB.
I går blev det alltså ett pass igen och jag inser ännu mer vad det ger, otroligt vad man kan tappa på ett halvår, vart har all styrka i armar och överkropp tagit vägen?

Nu är det också packat ock klart i ryggsäcken för att dra till Vålådalen och Vertex. Bara att lägga sig i hängmattan och vänta på nattåget som inte kommer förrän 22.20, om nu SJ har lärt sig klockan än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar