söndag 1 augusti 2010

Många långa lopp på gång

I dag öppnade anmälan till TEC, eftersom jag ändå satt hemma och knappade på datorn tänkte jag att jag skulle passa på att hänga på låset, platserna har ju tagit slut ganska snabbt och det blir nog inte annorlunda i år.
Sagt och gjort, nu är anmälan till TEC gjord så nu skall man nog vara säker på en plats. Nu börjar UTMB förberedelserna ta lite mer konkreta former, TEC ger ju både poäng och en riktigt bra träning och test.
När jag ändå satt och höll på att knappa in anmälningar så blev det två till gjorda av bara farten.
Skövde 24 h i slutet av Augusti. Ett av loppen jag planerat för att träna och testa hur man fungerar på så långa lopp. Skall bli spännade att se hur det är att knata runt på en löparbana i 24h. Man skulle kunna tro att det är en fruktansvärd pannbennsträning pga sin enformighet, men jag sprang 12h i Hallsberg förra sommaren och det var definitivt en positiv överraskning, riktigt social form av tävling.
Tredje anmälan blev till SUM nu i Oktober. Inte för att det är en ny gräns att testa i UTMB förberedelserna, men ett kul lopp som ger lite inspiration i träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar