tisdag 31 augusti 2010

24 h genom natten blev 7 min i etern....

...i varje fall lokalt i Västmanland.

Vid nummerlappsutdelingen i Skövde i fredags träffade jag Valdemar Andersson från Radio Örebro, han var förkyld och kunde inte springa själv men var där för att göra lite reportage om Ultralöpning. Jag fick frågan om jag ville ställa upp på intervjuer för ett reportage före, under och efter loppet.

Kändes som en kul grej att berätta lite vad vi sysslar med och dessutom få lite avbrott i rundorna under natten. Det blev 4 korta intervjuer, två av dessa springades mitt i natten. Ingen anning om och när det skulle sändas, men efter att Ann hört från den undrande grannen (om jag var på jobbet eller låg hemma och återhämtade mig) att dom förvånade hört mig på radion igår lyckades jag leta upp reportaget i Radio Västmanlands arkiv.

Här kommer reportage från natten i Skövde. Lite reklam för VLK på köpet :-)
Radio Västmanland 30 Aug, kl 9.00 Lyssna i klippet mellan 05:10-05:55 och 18:00-24:15

Kämpen Bo Johansson från Västerås Löparklubb som sprang i 24 timmar i sträck i helgen!! Härligt reportage i morse ca 9.15 där han intervjuades av SR:s Valdemar Andersson som lubbade vid hans sida och upprepade gånger försökte få Bo att vekna och gå och lägga sig i stället! Foto: Sverige Radio P4 Västmanland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar